Аватар, аватара, аватарка, ава, юзерпік, юзерпика (від англ. User picture — «зображення
користувача») — невелике статичне або анімоване зображення (часто обмежене розміром в
певне число пікселів і/або байтів), що використовується для
персоналізації користувача будь-яких онлайн-сервісів
(напр., месенджерів, форумів, чатів, порталів, блогів, соціальних
мереж тощо). Аватар
може бути як справжньою фотографією користувача, так і довільним зображенням. Мета
використання аватара — відобразити будь-які специфічні риси характеру користувача і допомогти створити
максимально правильне перше враження у співрозмовника.
Аватар є невід'ємною частиною
будь-якої людини, хто спілкується на форумах. Аватар супроводжує всі відповіді
користувача на тому чи іншому форумі, відображає індивідуальність особистості.
Аватари бувають статичними і
динамічними, як правило розмірами 64x64 або 100x100 пікселів. Але бувають (в
різних соціальних мережах) і більші або менші.
Призначення
Одна з цілей використання аватара, яку переслідує
частина користувачів, відобразити які-небудь специфічні риси характеру
користувача і допомогти створити досить точне враження у співрозмовників про
його внутрішньому духовному світі і статус (цьому ж служить і т. н. Нікнейм).
Також виявляється бажання користувача прикрасити свій профіль. Аватар є бажаним
(але необов'язковим) атрибутом учасника веб-форумів, він розміщується поруч з
кожним постом (відповіддю) учасника на темах форуму. Історія
Слово «аватара» в індуїзмі означає істота, що
втілює бога. Вважається, що один бог може мати безліч втілень, що відрізняються
своїм виглядом, можливостями і характером. Наприклад, у бога Вішну 22 аватари.
У в комп'ютерних іграх поняття «аватар» вперше було
використано в 1985 році в 4-й частині комп'ютерної гри Ultima (Ultima IV: Quest
of the Avatar). Серія пригодницьких ігор Ultima випускалася з 1981 року. Стати
«Аватаром» було метою четвертої частини гри. Пізні гри серії увазі, що гравець
і є «Аватар», тобто в ігровому світі представлено його его. Пізніше термін
використовувався в рольовій грі Shadowrun (1985) і онлайнової рольової гри
Habitat (1987). Також Аватар - це найсильніший юніт NOD в Command & Conquer
3: Tiberium Wars
Бурхливий розвиток Інтернету в наступні роки
призвело до активного використання терміна аватар в Інтернеті: блогах, форумах,
сервісах миттєвих повідомлень. В даний час існують численні сайти, які
допомагають створити або модернізувати аватар користувача на основі початково
задається зображення. (Матеріал взято з Вікіпедії)
|